יום ראשון, 13 בספטמבר 2009

מוטיבציה לכושר – תשאלו אותי איך :)

IMG_0165

מאז שהתחלתי להתאמן ולכתוב את הבלוג הזה שאלו אותי כבר כמה אנשים, בעיקר בנות איך זה שיש לי כח ללכת למכון ואיך אני מצליחה להתמיד. האמת היא שזה הביא גם אותי לחשוב על זה והחלטתי לכתוב על זה קצת כאן. אולי זה יעזור לעוד מישהו לפתח התמכרות, או לפחות לעודד את עצמו ללכת למכון כושר.

אז ככה, אמנם לא כתבתי פה כבר כמה זמן, אבל זה כי לא הרגשתי טוב ואפילו כי דרסו לי את האופניים וכמעט דרסו אותי, אבל הכי חשוב זה שאני בסדר עכשיו ומוכנה לחלוק איתכם את המחשבות שלי על למה אני כן אוהבת ללכת לחדר כושר ואיך זה יוצא לי. חייבת להוסיף ולומר שזה סתם מחשבות שלי.

אז ככה:

  1. המכון - הדבר הכי חשוב זה להיות שמחים ומרוצים על חדר הכושר שלכם. הבנתי את זה כשעברתי להתאמן ב”גו אקטיב”. אפילו את התאורה פה ואת הרצפה אני מעדיפה על פני המכון הקודם שלי. זה אולי ניראה לא חשוב, אבל גם הנוחות וההתמצאות במקום זה משהו מאוד חשוב.
  2. תכנית אימונים – אם מי מכם שמנוי בחדרי כושר כבר שנים ולא חושב שתכנית אימונים היא  דבר חשוב, אז אני חייבת להאיר את עיניכם. הפעם, במכון הזה, זו הפעם הראשונה שיש לי תכנית אימונים שאני עובדת על פיה והיא נותנת לי את הכח. אני יודעת שיש לי כמות מכשירים מסויימת שאני חייבת לעשות היום, ואני עושה את זה.
  3. יחס הצוות במכון – יחס אישי, דואג ממאמן הכושר שבונה לך את התוכנית ומתעניין בך כל פעם שפוגש אותך במכון זה גם משהו שנורא חשוב להצלחת האימונים. כמה שזה יראה פאטתי, אבל מישהו שדואג שתבוא להתאמן זה מגניב וקצת לא בא לך לאכזב אותו.
  4. רענון תכנית האימונים – זה הדבר שהכי עושה חשק לבוא. מכשירים חדשים, כאלה שלא ניסיתם קודם, תרגילים חדשים, כל דבר שעוד יכול לתת לכם טיפה התרגשות זה משהו שעושה חשק לבוא. בשבוע שעבר עידכנתי את תכנית האימונים שלי והייתי קצת עייפה במהלך כל היום. אבל כל תהליך בחינת המכשירים החדשים, הדגמת התרגילים החדשים וכל הסיבוב בחדר הכושר עשה לי חשק לעשות אימון. אז המסקנה מכל זה שצריך לעשות רענון לתכנית הכושר שלכם ולראות האם היא מועילה, האם היא כיפית והאם היא מביאה אתכם לתוצאות שרציתם.
  5. כיף – תחשבו מה כיף לכם לעשות במכון ואת זה תעשו. תשאלו את המאמנים איזה תרגיל יכול להחילף מכשיר שאתם שונאים. אל תפחדו לנסות דברים חדשים והכי חשוב זה שתהנו. כי אם לא יהיה לכם כיף, לא תוכלו להתמיד.
  6. להתאמן עם חברים – אבל את זה כבר אמרתי פעם וגם זה יכול להיות בעייתי, אם יש לכם תכניות אימונים שונות, אבל שווה לנסות. תמיד יותר נחמד להתאמן עם מישהו, מאשר לבד.
  7. שעות נכונות – השתדלו ללכת למכון בשעות שהוא פחות מלא, או מלא יותר. זה תלוי במה שאת ם אוהבים.
  8. הציפיות שלכם מהאימונים  - זה הרי ברור שאם תתמידו, השינוי בגוף יראה מהר יותר, ואם הוא יראה מהר יותר, אתם תהיו מרוצים ותתמידו, לכן חשוב להציב מטרות, לראות מה בא לכם להשיג ולמה אתם באים למכון.

הכי חשוב, בסופו של דבר, זה להאמין שזה טוב לנו ונכון לנו. זה אמור להוביל אותנו. אין כמו כושר כדי להיכנס למצב רוח טוב ולהרגיש  קצת שביעות רצון, גם אם זה לזמן קצר (כי הרי שום דבר טוב לא נמשך לנצח)י. טוב, יצא לי קצת דדמטי, אבל ככה זה. הכי חשוב לחשוב על עצמנו ולאן זה יכול להביא אותנו.

בתמונה למעלה אני עושה תרגיל ליד קדמית במכשיר הכי שנוא עלי במכון. לאחר התייעצות קלה עם המאמן החלטנו לעבור למשקולות חופשיים. הכל אפשר לפתור, העיקר שיהיה טוב לנו. ופה למטה, אפשר לראות את יונתן (שכותב בבלוג שלו, פוסט מעולה על דיאטה ונוער) מבצע את אותו התרגיל, ניראה לי שהוא פחות שונא אותו.

IMG_0180 

מקווה שעזרתי לכמה מכם שלא יודעים איך להתמכר לחדר כושר. אשמח לענות על כל שאלה בנושא הזה בתגובות.

נשיקות,

ספי

4 תגובות:

shirshor אמר/ה...

ספי יקירה, כרגיל אהבתי.
רוצה לחדד ולהוסיף למה אני התמכרתי לאימוני הכושר.
ההתחלה תמיד קשה, אתה מכריח את עצמך לצאת מהבית ולהגיע לאימון - אז אני פשוט לא עוברת בבית ומיד אחרי העבודה אני מגיעה לאימון. דבר נוסף חשוב למדי זו ההופעה החיצונית של המתאמן בחדר הכושר, אני במכון כמו בחיים מקפידה על בגדי ספורט צבעוניים ושמחים כי כשאתה נראה טוב כיף לך להתאמן (לא מבינה את הבחורות שנראות בחדר כושר כמו עקרות בית - מה הבעיה להשקיע).
ומבחן התוצאה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש.
לראשונה בחיי יש לי ריבועים בבטן ואין דבר מרגש מזה

way2yellow goes active אמר/ה...

שיר, את מזה צודקת. מזל שהוספת את הדבר החשוב הזה.
אני שמחה על הריבועים שלך בבטן בטירוף!

אנונימי אמר/ה...

היי ספי, אני מאוד אוהבת את הבלוג ה"רגיל" שלך וגם את בלוג הכושר החדש.
אני מעוניינת להתחיל להתאמן עם מאמן אישי בגו אקטיב ויצמן. האם יש לך מאמן אישי שאת ממליצה עליו?
תודה

way2yellow goes active אמר/ה...

הי אנונימית - הייתי שמחה ממש להמליץ לך, אבל מעבר לזה שכל המאמנים טובים, אני בטוחה שיש גם כאלה שיכולים להתאים יותר למה שאת רוצה להשיג בעזרת האימונים במכון. כדאי לך לגשת לפגישה עם האחראים על זה ואני בטוחה שיהיה מגניב.
מקווה לראות אותך במכון. ואת גם יכולה לכתוב לי מייל ל yellow190@gmail.com
ספי