יום ראשון, 9 באוגוסט 2009

אז איך צריך לרוץ?

ביום שישי היה לי אימון מהמם כרגיל לפי תכנית האימונים המדהימה שלי שהיא גם קצת מרחמת עליי ולא גורמת לי למות בסוף האימון. חשבת ליי שאני הולכת לצאת מהאימון עם אנרגיות חיוביות ומלא שמחת חיים. אבל מה? נזכרתי שאני צריכה לעשות גם חצי שעה של פעילות אירובית.

sefi_ga_31

מה היא פעילות אירובית? (מתוך ויקי – האחת והיחידה) - היא פעילות הכוללת מאמץ גופני תת-מרבי המפעיל קבוצות שרירים גדולות לזמן ממושך. לעוסקים בספורט ולחובבנים קיים מגוון רחב של פעילויות אירוביות כגון: הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, סקי ועוד. הפעילות האירובית מעלה את צריכת החמצן בגוף ומגבירה את קצב הלב שמספק את החמצן הדרוש לשרירים. בשונה מפעילות אנארובית, הפעילות האירובית נעשית בנוכחות חמצן בלבד

בכל מקרה, ראיתי את ההליכון עם מסך הטלוויזיה והטלנובלה המרגשת שריצדה על המסך והחלטתי לעשות את זה. לחזור לרוץ! לחזור לרוץ, נשמע מפחיד ומחייב מצד אחד, וכאילו גם עניין של מה בכך מצד שני. בתור מישהי שבמהלך כל שנות הלימודים בבית הספר השתתפה בתחרויות ריצה ורצה הכי מהר בכיתה מבין הבנות, הריצה הייתה משהו שמאוד אהבתי לעשות גם בחדר כושר. איכשהו בשנים האחרונות זה פתאום הרגיש לי קצת מפחיד. אבל עשיתי את זה. עליתי על ההליכון ורצתי כמעט חצי שעה. כמובן שכשסיימתי הרגשתי כאילו אני עומדת להתעלף, אבל מצד שני הרגשתי גם ניצחון קטן.ואני גם יודעת שאני אמשיך עם זה.

ירדתי מההליכון ומיהרתי, בעודי מתנדנדת, לעמדת המאמנים של “גו אקטיב” כדי לבקש מהם עצות לריצה נכונה והנה הן לפניכם:

לפני ריצה: נורא חשוב למתוח את השרירים הפעילים במהלך הריצה.

כופפי הברך פושטי הירך – מניחים את הרגל קדימה על העקב ומתכופפים כלפי הרגל בזהירות. מותחים לכ- 30. יש לחזור על הפעולה 2-3 פעמים על כל רגל.

שרירי פושטי הברך וכופפי הירך - שרירי הארבע ראשי - לתפוס את העקב בעזרת היד ולמתוח אותו כלפי מעלה מאחורי הגוף (להצמיד לישבן).

מתיחה של שרירי סובך השוק - תאומים – לקחת צעד גדול אחורה ולמתוח את השריר ע”י הצמדת העקב של הרגל האחורית לרצפה. כדאי להיאחז במשהו יציב כמו קיר או מכשיר למתיחות.

במהלך הריצה:

יש להניף את הידיים קדימה ואחרוה ולא לצדדים, מה שמעקב ומפריע לריצה.

הנחת הרגל בעת הריצה צריכה להיות באופן הבא – העקב הוא הראשון, לאחר מכן מגלגלים את הרגל וקצות האצבעות הן האחרונים שדורכים על המסלול.

אם אתם שומעים את עצמכם דורכים על המסלול, כדאי לנחות באופן רך יותר.

יש לרוץ זקופים ולא לאמץ את הכתפיים, מאחר ויש נטיה אצל אנשים לכווץ את האזור הזה בזמן הריצה.

הנשימה מתבצעת דרך האף ואילו הנשיפה דרך הפה. גם אם קשה להתרכז בזה, זה שווה בהתחלה מאחר ונשימה סדירה מונעת כאבים בצד, לפחות אצלי.

ניתן להקשיב למוזיקה בזמן הריצה, אבל כזאת שמתאימה לקצב הריצה.

sefi_ga_34

דברים כללים:

כדאי לרוץ עם נעליים מקצועיות המתאימות לריצה כדי למנוע פציעות.

חשוב ונחוץ לשתות לפני ואחרי הריצה.

יש להתחיל לרוץ באופן מבוקר. להתחיל ממרחקים קצרים ואז להוסיף. התחלה מאומצת יכולה לגרום לפציעות.

כדי לשמור על כושר גופני יש לרוץ לפחות 3 פעמים בשבוע. כמובן שיש לקחת בחשבון את המרחק שרצים. כדי להישאר בכושר גופני טוב כדאי להגיע למצב שרצים 3 פעמםי בשבוע 5 ק”מ, בכל פעם.

ניראה כי יש לי עוד למה לשאוף….

שבוע מעולה לכולם! תעשו כושר!!!!

צילום: ערן מחלו

5 תגובות:

Liati אמר/ה...

איזה חמודה את ההליכון, זה עושה לי קצת חשק לרוץ אבל אני עדיין זוכרת שזה סיוט. אולי הליכה בפארק תספיק לי.

hello kitty אמר/ה...

לאן את רצה? תהני מהרגע. מתי יהיו תמונות של חתיכים רצים ומזיעים?
:0)

way2yellow goes active אמר/ה...

מבטיחה תמונות של חתיכים מזיעים בקרוב.. האמת היא שנתת לי אחלה רעיון לגבי החתיכים האלה...
לגבי הריצה אני לא ממהרת, אני רצה להנאתי. מחר אולי אלך לרוץ שוב. זה כיף!

alisa אמר/ה...

היי ספי
תתחדשי על הבלוג החדש!
אם כבר בכושר עסקנו שאלה לי אליך- כידוע לך אני חדשה בעיר ואשמח לקצת הכוונה
את כותבת כאן באחד הפוסטים שיש סניף בוייצמן, באיזה מס הוא? האם הוא קרוב לפינקס? ושאלת השאלות, האם יש שם יוגה?
תודה
אליסה

way2yellow goes active אמר/ה...

alisa - הי. תודה רבה! הסניף בויצמן הוא במס' 14, ממש ליד הבית חולים בתור מרכז ויצמן. זה לא רחוק מפינקס, צריך רק לחצות תא הכיכר ועוד קצת. ברור שי יוגה וגם חוג ממש מגניב שנקרא body balance שזה יוגה, טאיצ'י ותנועות פילאטיס ביחד. עם מוזיקה מאוד מגניבה. בואי, נלך יחד.
בכל מקרה, כל הפרטים באתר של גו אקטיב.
כנסי לשיעורי סטודיו ויש שם פירוט או שדברי איתי במייל... נשיקות