יום שני, 17 באוגוסט 2009

שבוע של תובנות לגבי גמישות הגוף

IMG_0490

אז השבוע שעבר היה ואינו עוד. כבר לא הספקתי לספר לכם תוך כדי שהוא  עוד היה כאן מה עשיתי כדי להעביר אותו בכושר ובאושר.

האמת היא שמאז שחזרתי מסין היה לי קצת קשה לחזור לחום ששורר מחוץ למזגן ולטפח אצלי את החשק להתאמן ברצינות. עם הזמן, לקראת סוף השבוע שבדיוק עבר, הכל שב אל מקומו וחזרתי להפעיל את שריריי כדי להתקדם באימונים.  אז בגזרה הזאת הכל הסתדר ואין מה לדאוג. השבוע אני אשדרג את תכנית האימונים שלי ואקבל עוד תרגילים מרגשים מהמאמן שיהפכו אותי לבריאה יותר ושרירית באופן שאוכל לראות את זה (כן, ממש זה יקרה בקרוב). אעדכן כשזה יקרה וכמובן שאשתף בפרטים.

אז בשבוע שעבר אמנם התעצלתי, אבל לא זנחתי לגמרי את הפעילות הגופנית. הלכתי ל-body balance, חוג הכושר האולטימטיבי למי שאוהב יוגה, אבל נרדם משיעמום בשיעורי יוגה רגילים. האמת היא שגמישות הגוף זה עוד משהו נורא חשוב שאנחנו לפעמים שוכחים וזה משהו שלא רק הופך את הגוף שלנו לחיוני יותר וקל תנועה, אלא גם מאפשר עמידות גבוהה יותר בפני פציעות. הרי רוב היום אנחנו עושים פעולות מאוד רגילות שהגוף שלנו מכיר ורגיל אליהן, אבל לעיתים קורה לנו שאנחנו נאלצים לעשות פעילות יוצאת דופן. כמו שכשעברתי דירה לפני חצי שנה בערך ולאחר שסחבתי כמה ארגזים כאב לי נורא בצד. לא ידעתי אפילו להבין שזה בגלל שרירים שמתחתי שלא הייתי רגילה להשתמש בהם ונלחצתי והתחלתי להמציא לי מחלות. כדי שזה לא יקרה צריך להכין את הגוף שלנו ולעשות שיעורי מתיחות.

נזכרתי בעניין חוסר הגמישות שלי ביום שבת כשההי לי זמן להתאמן בשקט ולנסות להבין מה אנירוצה לשפר בגוף שלי. בדיוק כשניסיתי להבין למה הגב שלי לא גמיש. פגשתי מישהו שעזר לי להבין (אבל על זה בפוסט אחר)  שפשוט נולדתי לא גמישה בגב.למרות גורלי האכזר, אני מתכוונת לנסות ולשנות את זה ובנוסף לתרגילי מתיחות שלי עם עצמי, אני יודעת ש- body balance יכול יעזור לי בזה.

body balance זה חוג שפותח ע” יless mills, הרשת הבינלאומית לכושר, שמשלב בתוכו  יוגה, טאיצ’י, תנועות פילאטיס ועוד משהו שהופך את השעה למגניבה ומשונה, אבל כיפית.  השיעור מורכב מתשעה שירים, כאשר כל שיר מלווה בתרגיל שאמור לטפל בשרירים שונים בתנוחות שונות באופן דינאמי ורגוע בו זמנית. כשיצאתי מהשיעור, הבנתי שזה די השיעור ההכי מגניב מסוגו שנכחתי בו עד היום. ברור שאני אמשיך ללכת כל שבוע. בזכות הדינאמיות, המדריך השווה והמוזיקה שהופכים את השיעור ליותר מיוגה, ולא שאני נגד יוגה, זה פשוט יותר כיף.

IMG_0488

  body balance - בתרגיל יוגה - אני אפילו מצליחה לעשות תנוחת כלב יחסית סבירה (פעם ראשונה שאני רואה את עצמי
  מהצד ככה).

IMG_0487 IMG_0492

  body balance – בתרגיל שיווי משקל (סורי על החוסר חדות – בכל זאת שיווי משקל זה לא משהו ממש יציב)

IMG_0486

וככה זה ניראה בסטודיו של go active בתל אביב.

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

איזה קטע, גם לי זאת הפעם הראשונה שאני רואה אותך ככה מהצד.

יוגה זה כמו yogo?

Jonathan Kessler אמר/ה...

נשמע מעניין אבל לא בשבילי, אני מעדיף אימוני כוח יותר מאשר מתיחות וגמישות, אבל אולי בכל זאת אני אנסה פעם P:

Unknown אמר/ה...

זה נראה ממש מגניב
כי יוגה זה באמת נורא משעמם וזה נראה כמו שילוב כיפי של הדברים

ליאת אמר/ה...

זה נראה מה-זה כיף. אני מתחילה ללכת ליוגה בעבודה.. מקווה שלא יאכזבו!